Miesięczne archiwum: Grudzień 2019

Spotkanie opłatkowe

W dniu 19 grudnia br.  po raz kolejny słuchacze naszego Uniwersytetu spotkali się przy wigilijnym stole. Mogliśmy obejrzeć jasełka w wykonaniu słuchaczy przygotowane przez D. Michałowską i M. Płandowską. Po wysłuchaniu słów Ewangelii i podzieleniu się opłatkiem  zasiedliśmy do wigilijnej kolacji, której towarzyszyło wspólne śpiewanie kolęd. Mogliśmy również wysłuchać kilku pięknych recytacji i solowych występów naszych słuchaczek.

Balet

Kolejne spotkanie w Bibliotece Pedagogicznej poświęcone było sztuce baletu. Pani Dorota Bojarczuk-Dziurda  przybliżyła nam historię tej dziedziny sztuki sięgającą XVI wieku oraz najbardziej znanych  twórców. Mogliśmy obejrzeć fragmenty niektórych znanych utworów jak „Jezioro Łabędzie”, „Śpiąca Królewna” czy „Dziadek do orzechów” jak też poznać najbardziej znane postacie jak I. Duncan, A.Pavlova, M.Plisiecka, M.Barysznikow , W.Niżyński. Również poznaliśmy sylwetki  G.Wilka, W.Grucy, B.Bitnerówny, W.Wiesiołowskiego i K.Mazurówny.

Spotkanie zakończyło wspólne  śpiewanie kolęd przy akompaniamencie na klarnecie przez  panią  Dorotę.

Muzeum Bombki Choinkowej i Baranów Sandomierski

Dnia  7 grudnia br. wczesnym rankiem 35-osobowa grupa słuchaczy wyjechała na przedświąteczną wycieczkę do Muzeum Bombki Choinkowej w Nowej Dębie. Po długiej podróży dotarliśmy do prywatnego muzeum Firmy Biliński. Muzeum Bombki Choinkowej powitało nas tysiącami lampek, setkami unikatowych, niepowtarzalnych eksponatów z różnych krajów i epok oraz tłumem zwiedzających. Obejrzeliśmy dekoracje świąteczne charakterystyczne dla stylu amerykańskiego, wiktoriańskiego, francuskiego, norweskiego czy przywołującą wspomnienia z dzieciństwa choinkę w staropolskim stylu. Ciekawy był pokaz dmuchania i ręcznego malowania ozdób choinkowych. Każdy z nas wykonał samodzielnie malowanie bombki oraz otrzymał bombki imienne dla bliskich – najczęściej wnuków.
Po „bombkowych” wrażeniach zwiedziliśmy XVI-wieczny renesansowy Zamek w Baranowie Sandomierskim zwany też „Małym Wawelem”. Jego historia związana jest ze znanymi szlacheckimi rodzinami Baranowskich, Górków, Leszczyńskich, Wiśniowieckich, Sanguszków, Lubomirskich, Małachowskich, Potockich, Krasickich i Dolańskich.
Obecny właściciel Zespołu Zamkowo-Parkowego – Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. kieruje do lokalnej społeczności wiele ofert historycznych oraz turystyczno-rekreacyjnych.

Opracowała: D.Michałowska

Zdjęcia: E.Kuczewska

Nauka samobadania piersi.

Nauka samobadania piersi to kolejny wykład pani dr Anny Ławnik realizowany w ramach projektu „PSW- Regionalna Akademia Umiejętności. W ramach zajęć praktycznych przy pomocy studentek Wydziału Pielęgniarstwa mogłyśmy  nauczyć się na ” pomocach naukowych” jak prawidłowo wykonać samobadanie piersi i dowiedzieć się jak bardzo ważne jest systematyczne wykonywanie tego badania dla naszego zdrowia.

ANDRZEJKI 2019

Wierni „Andrzejkowej” tradycji, w czwartkowy wieczór 28.XI. br. w uczelnianym bistro „Rozmaryn” tańczyliśmy przy muzyce DJ SAAM-a.
Wróżki-czarodziejki – Bożenna i Ania przygotowały na tę okoliczność pyszne rogaliki, w których każdy znalazł karteczkę z dobrą wróżbą. Zapewniały nas, że inne wróżby też się spełnią. Bawiliśmy się wyśmienicie. Teraz czekamy na spełnienie wróżb.